Με τις πλάτες του Luc Besson, τα τελευταία χρόνια πολλοί γάλλοι action directors έχουν βρει το δρόμο προς το Hollywood. Η περίπτωση του Fred Cavayé όμως είναι αρκετά διαφορετική αφού ξεκινώντας από φωτογράφος μόδας, έδειξε εξ αρχής τη προτίμησή του στη σκηνοθεσία ταινιών δράσης με τα Pour Elle (που είναι περισσότερο γνωστό μέσω του αμερικάνικου remake The Next Three Days) και À Bout Portant, οι οποίες μάλιστα ξεχώρισαν και πέρασαν όχι απλά τα σύνορα της χώρας αλλά και του Ατλαντικού, με τον δημιουργό να παραμένει όμως στη χώρα του και να μας παρουσιάζει τώρα το «Mea Culpa».

 Simon και Franck, αστυνομικοί και φίλοι για πολλά χρόνια χάνουν επαφή όταν ο πρώτος προκαλεί θανατηφόρο δυστύχημα οδηγώντας μεθυσμένος και καταλήγει στη φυλακή. Τα χρόνια όμως περνούν και αποφυλακίζεται και ενώ προσπαθεί να επανενωθεί με τη σύζυγο και το παιδί του, ο μικρός γιος του τυχαίνει να γίνει μάρτυρας μιας δολοφονίας με τους δράστες, μέλη μιας συμμορίας, να βάζουν τον μικρό στο στόχαστρο. Ο Simon με τη βοήθεια του Franck θα κάνουν τα πάντα για να σώσουν τον μικρό που βρίσκεται κυνηγημένος.


 Το Mea Culpa είναι μια ξεκάθαρη ταινία δράσης, το κακό όμως είναι ότι προσπαθεί να δείξει ότι είναι κάτι παραπάνω χωρίς να έχει τα σωστά εφόδια. Με ένα σενάριο γεμάτο τρύπες, απιθανότητες και χαρακτήρες πιο χάρτινους και από καρτούν, ο Cavayé για σχεδόν ολόκληρο το πρώτο μισάωρο προσπαθεί να προκαλέσει μια αίσθηση μυστηρίου, με παντελώς αχρείαστα σκηνοθετικά τρικς, χωρίς ουσιαστικά να έχει κάποιον άσσο στο μανίκι.

 

Η υπόλοιπη ώρα δεν είναι παρά 3-4 μεγάλες σκηνές δράσης και κυνηγητού, συρραμμένες με μερικές ανάξιας αναφοράς δραματικές σκηνές. Δυστυχώς όμως ούτε εδώ ο Cavayé καταφέρνει να ξεχωρίσει, αφού η δράση σχεδόν υποχρεωτικά τραβάει πολύ σε διάρκεια για να γεμίσει το χρόνο, ενώ αυτές καθαυτές οι σκηνές δεν έχουν καμία πρωτοτυπία, με το γρήγορο μοντάζ να είναι το μόνο που τις κρατάει στα όρια του ανεκτού.



Με τους Gilles Lellouche και Vincent Lindon στους πρωταγωνιστικούς ρόλους σίγουρα περιμένα κάτι περισσότερο από τον σκηνοθέτη, ο οποίος δυστυχώς μας παρέδωσε με διαφορά τη χειρότερη ταινίας της καριέρας του.


4/10



Αλέξανδρος Κυριαζής

Για το City Portal Salute Salonica


Δημοσίευση σχολίου