Καλοκαίρι 2014, its a wrap. Φτάσαμε πια στα τέλη Σεπτέμβρη και παρότι υπάρχουν κάποιες “καλοκαιρινές” ταινίες που δε κυκλοφόρησαν ακόμα στην Ελλάδα, αυτές είναι ελάχιστες (μόνο τα Teenage Mutant Ninja Turtles και The Giver, αν δε με απατά η μνήμη μου), και δε θα μας εμποδίσουν να κάνουμε ένα review του φετινού κινηματογραφικού καλοκαιριού.
 


Ξεκινάμε από τις αρχές Μαΐου όταν η πρεμιέρα του The Amazing Spider-Man 2 άνοιξε και τυπικά τη περίοδο, με τη ταινία να μας αφήνει τραγικά απογοητευμένους έχοντας όμως προλάβει να πείσει χιλιάδες θεατές, ανακηρύσσοντάς την ως την πιο εμπορική ταινία του καλοκαιριού στην Ελλάδα με έσοδα που άγγιξαν τα 1,2 εκατομμύρια ευρώ. Φτάνουμε στις 15 Μαΐου όταν και κάνει πρεμιέρα το πολυαναμενόμενο Godzilla, που πρέπει να παραδεχτώ ότι με είχε ψήσει με το trailer με το αποτέλεσμα να μας αφήνει μουδιασμένους, όχι τόσο ως κακή ταινία αλλά ως χαμένη ευκαιρία. 
Ούτε εμπορικά τα πήγε ιδιαίτερα καλά παίρνοντας την 6η θέση στην άτυπη λίστα με τις καλοκαιρινές ταινίες με έσοδα περίπου 690 χιλιάδων ευρώ. Αμέσως επόμενη εβδομάδα και πρεμιέρα κάνει το εξαιρετικό X-Men: Days of Future Past, σίγουρα μία από τις καλύτερες ταινίες της περιόδου που όμως δεν κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη όσων της άξιζαν βάζοντας στο σακούλι 767 χιλιάδες ευρώ. Φτάσαμε στα τέλη του Μάη, με το Maleficent το νέο μεγάλο παραμύθι της Disney με την Angelina Jolie ως μπροστάρισσα να μας παραδίδει μάλλον κάτι αρκετά διαφορετικό και πιο light απ’ ότι περιμέναμε ή τουλάχιστον ελπίζαμε, όμως κερδίζει το στοίχημα των ταμείων κατακτώντας τη δεύτερη θέση της εμπορικής λίστας με 1,16 εκατομμύρια ευρώ.




Μπήκαμε στον Ιούνη, με τη πρώτη εβδομάδα να μας επιφυλάσσει δύο εκπλήξεις, την πολύ καλή, σίγουρα πολύ καλύτερη απ’ ότι περιμέναμε, νέα ταινία του Tom Cruise, Edge of Tomorrow η οποία όμως κυριολεκτικά πάτωσε στα ταμεία με μόλις 272 χιλιάδες ευρώ, και τη πρεμιέρα της παντελώς άγνωστης γαλλικής κομεντί Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?, η οποία αποτέλεσε το μεγάλο νικητή του θερινών σινεμά και συνεχίζει και παίζεται ασταμάτητα ακόμα και σήμερα 15 εβδομάδες μετά! Όπως είναι φυσικό, και η εμπορική της πορεία ήταν εκπληκτική υποσκελίζοντας πολλά blockbusters και πιάνοντας τη τρίτη θέση με 810 χιλιάδες ευρώ…και συνεχίζει. Με τον αριθμό των εισιτηρίων να πέφτει ραγδαία όσο ο καιρός ζεσταίνει, ακολούθησαν οι πρεμιέρες των How to Train Your Dragon 2 και A Million Ways to Die in the West με καμία από τις δύο ταινίες, τη πρώτη να βγάζει γύρω στις 650 χιλιάδες ευρώ και τη δεύτερη να χάνεται στον ωκεανό της βλακείας του Seth McFarlane. Συνεχεια με το θρίλερ The Two Faces of January, το οποίο κατάφερε να προσέλκυσε πολλούς θεατές στη πρεμιέρα του, κυρίως λόγω του ελληνικού ενδιαφέροντος, όμως γρήγορα βούλιαξε και τη χάσαμε. Την ίδια εβδομάδα έκανε πρεμιέρα το μελόδραμα The Fault in our Stars που παρότι στην Αμερική σάρωσε, στη χώρα μας πέρασε και δεν ακούμπησε. Ώρα για ένα ακόμα blockbuster με το Transformers: Age of Extinction να βγαίνει στις αίθουσες με εχθρό τις κακές κριτικές που, όχι άδικα του ακολουθούσαν, κάνοντας μια απλά αξιοπρεπή πορεία, τρομερά χαμηλότερη σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες της σειράς βγάζοντας 635 χιλιάδες ευρώ.





 Πιάσαμε Ιούλιο, οι ζέστες έσφιξαν και οι αίθουσες ψάχνουν θεατή με το δίκαννο. Τα blockbusters αραιώνουν με light ταινίες όπως το Fading Gigolo να κερδίζουν τις πρωτιές στο box office ελλείψει αντιπάλου. 17 του μήνα και η Odeon βάζει στοίχημα και χάνει, κυκλοφορώντας το εξαιρετικό Dawn of the Planet of the Apes, το οποίο δυστυχώς πατώνει με αναλογικά της αξίας του ελάχιστα εισιτήρια. Την αντίθετη και αντιστρόφως ανάλογή της αξίας του τύχη είχε την αμέσως επόμενη εβδομάδα το Hercules, με τους “ελληνάρες” να τρέχουν να δουν τον Dwayne Johnson στο ρόλο του ηρωικού ημίθεου και να στέλνουν τη ταινία στη τέταρτη θέση των πιο εμπορικών ταινιών με έσοδα που ξεπέρασαν τις 800 χιλιάδες ευρώ.
 


Έφτασε κι ο Αύγουστος και στις αίθουσες επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή, με το 22 Jump Street που κριτικά ήταν η κωμωδία της σεζόν να πηγαίνει άπατη. Ο Δεκαπενταύγουστος όμως περνάει, ο κόσμος επιστρέφει και μαζί τα blockbusters και οι υποψήφιοι θεατές. Όχι όμως για το The Expendables 3 που δε του έφτανε το προ ολίγων εβδομάδων ιντερνετικό leak, ήρθαν και οι κακές κριτικές και έδεσε το γλυκό. Έπρεπε να φτάσει το τελευταίο τετραήμερο του μήνα για να δούμε κίνηση με το Lucy να κάνει μια πολύ καλή πορεία με έσοδα της τάξης των 672 χιλιάδων ευρώ. Με πέντε εβδομάδες καθυστέρηση φτάνει επιτέλους το Guardians of the Galaxy, που παρά τις αποθεωτικές κριτικές και τα “σπασμένα” ταμεία στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στη χώρα μας οι θεατές δεν δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην άγνωστη παρέα της Marvel με τη ταινία να σκοράρει τραγικά χαμηλότερα έσοδα σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίας του MCU. Με το Sin City: A Dame to Kill For που έκανε πρεμιέρα τη περασμένη εβδομάδα…μεταξύ συγγενών και φίλων, κλείνει μια καλοκαιρινή σεζόν που στιγματίστηκε από τη πολύ κακή εμπορική πορεία των περισσότερων blockbusters και την “άδικη” κατανομή των εισιτηρίων ανάλογα με τη πραγματική αξία της ταινίας.

 
 Ο τίτλος του άρθρου γράφεινικητές και χαμένοικαι σε αυτή τη περίοδο ως νικητές μπορούμε να χαρακτηρίσουμε μόνο τα The Amazing Spider-Man 2, Maleficent και Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu? με τους χαμένους να είναι πολλούς με μεγαλύτερο σίγουρα το Sin City 2 και τα A Million Ways to Die in the West, 22 Jump Street, Edge of Tomorrow, The Expendables 3, Guardians of the Galaxy και Dawn of the Planet of the Apes να ακολουθούν.

Καλό φθινόπωρο…


Αλέξανδρος Κυριαζής

Μόνον για το City Portal Salute Salonica http://www.salutesalonica.gr

 

Δημοσίευση σχολίου